欢迎来到凯恩!

PörssitiedottetJulkaistu 28.04.2021

Kone Oyj,Pörssitiedote,28. Huhtikuuta 2021 KLO 12.30

kone oyj:n osavuosikatsaus tammi-maaliskuulta 2021

我的名字叫Vahva alku vuodelle,我的名字叫ja tulos kasvoivat

Tammi-Maaliskuu 2021

• Saadut Tilaukset Laskivat 1,6%2 075,9(1-3 / 2020:2 109,3)Miljoonaan Euro。Vertailukelpoisin valuttakurssein Laskettuna Tilaukset Kasvoivat 1,3%。
  • Liikevaihto Kasvoi 5,8%2 326,4(2 198,3)Miljoonaan Euroo。Vertailukelpoisin valuttakurssein liikevaihto Kasvoi 9,1%。
  • Liikevoitto (EBIT) oli 249,8 (197,2) miljoonaa euroa eli 10, 7% (9,0) liikevaihdosta。Oikaistu liikevoitto(调整EBIT) oli 249,8 (205,6) miljoonaa euroa eli 10, 7% (9.4%) liikevaihdosta.*
  • Liketoiminnan Rahavirta(EnnenRahoituseriäJAVeroja)Oli 425,5(346,9)Miljoonaa Euroa。

LiketoimintanäkymätVuodelle2021(Täsmennetty)

Vuonna 2021 Koneen Liikevaihdon Kasvun Arvioidaan OlevanVälillä2%JA 6%Vertailukelpoisin Valuttakurssein Verrattuna Vuoden 2020 LiikevaiHtoon。Oikaistun Liikevoittomarginaalin ArvioidaanOlevanVälillä12,4%JA 13,2%。Olettaen,Ettävaluttakurssitspysyisivätuhtikuun2021塔斯罗拉,Niiden Vaikutus Oikaistuun Liikevoittoon Olisi Rajallinen。

Aiemmin Koneen Liikevaihdon Kasvun Arvioitiin Olevan 0%JA 6%VälilläVertailukelpoisinvaluttakurssein Verrattuna Vuoden 2020 Liikevaihtoon。Oikaistun Liikevoittomarginaalin奥特廷奥尔替伐奥维兰Välillä12,4%JA 13,4%。Olettaen,EttävaluttakursssitOlisivat Pysyneet Tampikuun 2021 Tasolla,Niilläarvioitiin Olevan Noin 20 Miljoonan Negatiivinen Vaikutus Oikaistuun LiikeVoithoon。

AVAINLUVUT 1-3/2021 1-3/2020 muutos. 1-12/2020
Saadut Tilaukset. 2 075年9 2 109,3 -1,6% 8 185,1.
Tilauskanta. 8 180,4,4. 8 386年4 2, 5% 728年7、8
liikevaihto. 2 326年4 2 198,3 5, 8% 9 938年5
Liikevoitto. 249,8 197年,2 26,7% 1 212,9.
Liikevoittomarginaali. 10,7. 9. 12,2
Oikaistu liikevoitto(调整息税前利润)* 249,8 205,6. 21日,5% 1 250年5
Oikaistu liikevoittomarginaali(调整艾特)* 10,7. 9,4. 12,6
voitto ennen veroja. 252年,2 197年,2 27日,9% 1 224,2
Tilikauden voitto. 195,5 152年,8 27日,9% 947,3.
Laimenamaton Osakekohtainen Tulos. E. 0,37 0,29 26,7% 81
Rahavirta Liiketoiminnasta(EnnenRahoituseriäJAveroja) 425,5. 346,9. 1 907,5
Korollinen Nettovelka 1 375年3 -970,2. 1 953年8
Omavaraisuusaste 36,6 39岁,4 45,5.
阿曼paaoman tuotto 28日,2 21,6 29日,7
Nettokäyttöpääoma (sisältäen rahoituserät ja verot) -1 467,7. -964,3 -1 160,1.
NettovelkaAntumisaste. -58,6. -39年,2 -61,1.

* koneesittäävaihtoehtoisenatunnuslukuna oikaistun liikevoiton(调整ebit),jonka tavoitteena在parantaa raportikausien vertailtavuutta。MerkittäviinuudelleenjärjestelyihinLiittyvätKustannuksetEivätSisällyOikaistunLiikevoitonLaskelmaan。Vuosina 2017-2020 Kaikki Oikaistuun LiikevoittoonSisältymättömätKustannuksetLiittyivät加速 - Ohjelmaan。

toimitusjohtaja henrik ehrnrooh:

“likitoimintamme vahva kehitys jatkui ensimmäisellä vuosineljänneksellä。Saadut Tilaukset Olivat VakaatPitkältiKiinassaJatkuneestaKasvusta Johtuen。Tämä在HyväSuoritusOttaen Huomioon,EttäPandemianVaikutukset LiketoimintaanEivätVieläVerailaukaudellaolleetnähtävilläiarossaosassa maailmaa。Liikevoitto Kasvoi Huomattavasti Liikevaihdon Kasvun Ja Parantuneen Kannattavuuden Johdosta。Vahva Rahavirta Oli YksiKohokohdistaTälläkinVuosineljänneksellä。OleenErittäinTyytyväinenSiihen,Miten Aloitimme Vuoden。HaluaisinJälleenKiittää亚西雅斯塔安LuottamuksestaMeitäKohtaanSekäKoneenTyöntekijöitäSiitäupetaTyöstä,Minkähahahautttäyttämiseksi。

Er HottAdumme Kilpailijoista Ratkaisujemme MuunnelTavuudellaSekäpastuullisuudella。NämäSeikatOvat Uuden StrategiakautemmeKulmakiviäJAkeskeisiäTekijöitäSiinä,Miten Luomme Arvoa Asiakkaillemme。MuunnelTavuudesta在Tullut KriittinenMenestystekijäasubkkaillemmeKäyttäjientarpeidenSekärakennustenKäytötarkoitustenMuuttuessa。Vastaamme Nihin Tarpeisiin VerkkoonYhdistetyilläRatkaisuillamme,Jotka Tarjoavat AsiakkaileLaajan Skaalan Koneen OmiaSekäKumppaneidemmePalveluita。Rakennusten VastuullisuudenSekätvervellisyydenJa Turvallisuuden varmistaminen onMyösKorkealla亚洲克劳德姆亚利亚斯塔山脉。Olemme jopitkäänapeetanetkoneellaympäristövastuutaja keskittyneet markkinoiden Energiatehokkaimpien ratkaisujen tarjoamiseen。NostammeTätäAjatteluaseuraavalle塔索拉泳池位于尼沃纳坎kestävävävävävävänkehityksenneristäsyvemälleLiketoimintameKaikkiinOsa-Alueisiin。Julkaisimme EsimerkiksiVastikänMonimuotoisuus-Ja Osallisuuslupauksemme,Jossa SitouduimmeLisäämäänToimuotoisuuden,Osallisuuden Ja Oikeanmukaisuuden宗阁。Yksi Tavoitteista在Nostaa Naisten Osuus Johtajatason Positioissa Viime Vuoden 19 Prosentista 35 Prosenttiin Vuoteen 2030Mennessä。

Keskitymme Vahvasti Niihin Kasvumahdollisuuksiin,Joita Markkinoiden Orastava Elpyminen Tarjoaa。在rohkaisevaanähdäumerilla markkinoillamerkkejäelpymisestäskäjatkuvaavahvaa aktiviteettia kiinassa。Kone DX -Sarjan Hissit Lanseerattiin Emea-Alueella Ja Aasian Ja Tyynenmeren AlueellaenimmäisenVuosineljänneksenAikana。LisäksiViimeVuoden Lopulla Lanseeratulle办公室流动-RATKaisule在VahvaaKysyntääjakone24/7连接服务 - 帕尔佛伦Myynti Kiihtyy。Oleen Vakuuttunut,Ettänämäuudetratkaisut洛维特kasvumahdollisuuksia ja tukevatkehitystämmevoimakkaankilpailun ja kasvavien materiaalikustannustenvärittämässätoimintaympäristössä。

Oleen OptimistinenSiitä,ettäToimistotiloillaonTärkeärooliyritystenMenestymiselleMyösJatkossa。JountavatTyöolosuhteetovattulleetJäädäkseen,JAToimistojenTäytyyMuuttuaHoukutellakseenNykyisiäJATuleviaTyöntekijöitä。KeskeistäTässäuutoksessa在洛达里洛哈,JotkaEdistävätHyvinvoidtia,Jountavuutta Ja Vastuullisuutta。NämäurementitLisäävätnovenointiajayhteisöllisempiägojatöitä。YhteistyössäChancenturenJA亚马逊网络服务堪萨斯州Tehdyssä,Maaliskuussa JulkaistussaVisiotyösätutkimme,MiltätulevaisuudenToimistot VoisivatNäyttää。

TäsmennämmeLiketoimintanäkymiämmeSeanimmäisenVuosineljänneksenOllessaNytTakanamme。Odotamme Liikevaihdon Kasvavan 2-6%Ja Oikaistun LiikevoittomarginaalinOlevanVälillä12,4%Ja 13,2%。Olemme Edelleen Kannattavan KasvunTielläKohonneistaMateriaalikustannuksista Huolimatta。“

Toimintaympäristötami-maaliskuussa 2021

covid-19-pandemia ja senleviämisenhillitsemiseksi tehdyt rajoitustoimenpiteet vaikuttivat edelleen globaaliin hissi- ja liukuporrasmarkkinaan vuoden 2021ensimmäisellävuosineljänneksellä。EdelliseenVuosineljännekseenverrattuna MarkkinoillaolinähtävilläsemmäisiäElpymisenMerkkejä - 伊利尼塞斯蒂阿朱克坦特米斯根斯滕SemmentsäKohtuuhintaistenasuntojenkysynnänjafortruktuurisementsäodottenjenciplointenjodostäodottentujen Incotointen Johdosta。

UuslaitemarkkinanKysyntä.Laski Underimmilla alueilla Korkean vertailupauteen verrattuna。Vertailukaudella Pandemian Negatiiviset Vaikutukset OlivatNähtävilläLähinnäkiinassa。Aasian Ja Tyynenmeren AlueellaUuslaitemarkkina KasvoiSelvästi.基南korkean aktiviteettitason johdosta。Muualla Aasian Ja Tyynenmeren AlueellaUuslaitemarkkina LaskiSelvästi。Emea-Alueella.Uuslaitemarkkina Laski Hieman。Uuslaitemarkkina Keski- Ja Pohjois-Europassa Laski Hieman,Kun TaasEtelä-Europassa Markkina Laski Huomattavasti。Lähi-IdässäMarkkinaOli Vakaa。Pohjois-Amerikassauuslaitemarkkina拉斯基huomattavasti。

Palvelumarkkinoilla globaali aktiviteettiHuollossa.oliresilienttiä,kun taas现代托地玛瑙Vaikuttivat EdelleenViivästyksetPäätöksenteossa。

Kilpailu Jatkui Voimakkaana,MikäVaikuttihinnoitteluympäristöön.negatiivisesti。

Markkinanäkymät2021(Päivittty)

Uuslaitemarkkinan odotetaan kasvavan hieman Kiinassa。Muualla maailmassa uuslaitemarkkinan odotetaan elpyvän vähitellen。

Huoltomarkkinan odotetaankestäväntilannettahyvin lukuun ottamatta rajoitustoimenpiteiden Suoria Vaikutuksia。

现代异步玛卡拉巴Aktiviteetin odotetaanelpyvänvähitellenparantuvan sentimalin tukemana。

Liiketoimintanakymat 2021 (tasmennetty)

在Vahva Tilauskanta JA Huoltokanta Vuodelle 2021上的koneella .Saatujen Tilausten Marginaalin Parantumisen Ja Jatkuvien Laatu- ja TuottavuusParannusten ocotetaan tukevan Kannattavuutta。

Tulokseen Negatiivisesti VaikutaviaTekijöitäVuonna2021 ovat Kasvaneet Materiaali- JA Logistikkakustannukset。Lisäksikonekonekhittääedelleen aktiivisesti digitaalisten palveluiden ja -ratkaisuidenmyyntiäjaottamista。

Lehdistö-ja分析迪拉西卢美德

Lehdistölle järjestetään englanninkielinen微软团队-puhelu keskiviikkona 28。Huhtikuuta 2021 klo 14.15。Lehdistön edustajia pyydetään ilmoittautumaan puheluun sähköpostitse osoitteeseen media@kone.com, josta he saavat linkin puhelua varten。

Englanninkielinen网络广播-Lähetys分析茶几Klo 15.45 ja在seurattavissa osoitteessa www.artvanharvey.com/sijoittajat。按需--TALTIOINTI网络广播-LähetykseStä在Saatavillamyöhemminsamanapäivänäosoitteessawww.artvanharvey.com。Tilaisuuteen Voi OsallistuaMyösPuhelinkonferenssinKautta。

美国:+1 323-794-2423
Iso-Britannia:+44(0)330 336 9105
Suomi:09 7479 0361
Osallistujatunnus:6013837

Lisätiedot:
Natalia Valtasaari,Sijoittajasuhdejohtaja,kone Oyj,Puh。0204 75 4705

lähettäjä:

通力Oyj)

Henrik Ehrnrooth
toimitusjohtaja.

ilkka hara.
talousjohtaja.

koneyrityksenä.
Koneen Tavoitteena在Tehdäkupungeista帕玛皮皮Paikkojaelää。Olemme Alallamme Yksi Maailman JohtavistaYrityksistä。ValmistammeHissejä,Liukuportaita JA AutomaattiooviaSekäTrjoammeRatkaisuja Laitteiden Huoltoon Ja Modernointiin Rakennusten Koko Elinkaaren Ajan。Teemme Ihmisten Liikkumisesta KorkeammissaJaälykkäämmmmmmmmmmsäRakennuksissaTurvallista,Mukavaa Ja Luotettavaa。Vuonna 2020 Koneen Liikevaihto Oli 9,9 Miljardia Euroa,Ja Vuoden 2020 LopullaHenkilöstömääräoliyli60000.YhtiönB-Sarjan Osake Noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:Ssä。

www.artvanharvey.com.

通力Osavuosikatsaus 2021年一季度